Grillowanie podczas odchudzania, można?

Grillowanie w czasie odchudzania. Czy można?

Sam proces grillowania może nie jest zbyt zdrowy, ponieważ powstają związki, które nam szkodzą. Ale okazjonalne grillowanie nie jest zakazane w diecie redukcyjnej.

💚 Czy zdrowy grill to chudy grill?

➡️ Niekoniecznie. Tłuste potrawy dają nam dłużej sytość, zjemy mniej i będziemy cieszyć się smakiem grillowanej potrawy.

➡️ Więc zalecam, żeby tłuszczu sobie nie szczędzić. Jednak zostało nam wmówione, że tłuszcz to wielkie zło i tyje się od niego. Szczególnie Panie najczęściej przygotowują potrawy beztłuszczowe albo z kilkoma kroplami oliwy. A to błąd. Chodzą później cały dzień głodne i ciężko im wytrwać w odchudzaniu. Do posiłku można spokojnie dodać 1 lub 2 łyżki oleju.xv

➡️ Podczas grillowania można zjeść kawałek tłustego mięsa lub warzywa grillowane z dodatkiem oleju z kokosa na przykład. Albo obie rzeczy na raz.
Nie polecam przejadania się chlebem podczas imprezy i picia gazowanych napojów.

➡️ Niektórzy z moich pacjentów chleba jeść nie mogą na kuracji, dlatego najczęściej jedzą albo wege dania z grilla albo właśnie mięso z warzywami. Ziemniaków podczas redukcji też nie popieram, ale zjedzenie jednej czy dwóch sztuk nie wpłynie negatywnie na dietę.

💜 Grill nie powinien być dodatkowym posiłkiem, a właśnie ma zastąpić ten, który był w planie.

➡️ Najczęściej obiad, ponieważ objętościowo jest to posiłek największy. Wtedy jada się lekki lunch np. w formie sałatki, a później grill jako obiadokolacja.

➡️ Trzymaj się porcji. Nie przejadaj się. To obciąża żołądek i może niwelować efekty stosowanej diety. Zjedz po prostu do syta, doceń że możesz posmakować dań grillowych i naciesz się towarzystwem 🙂 przecież po to ogólnie robi się grilla, dla spotkania.

❤️ I nie używaj folii ani tacek aluminiowych!

➡️ Pisałam kilka postów wcześniej o aluminium. Ogranicz kontakt z tym pierwiastkiem do minimum, bo jak wiadomo jest powiązany z zachorowaniem na Alzheimera.

➡️ Można przygotowywać dania w naczyniach glinianych podstawionych bezpośrednio w żarze. Wtedy będzie to bardziej uduszona potrawa. A stricte grill na metalowej podstawce najlepiej ze stali nierdzewnej.

🧡 Podczas grillowania pamiętaj o warzywach

➡️ Surówki i sałatki, które mamy w zwyczaju przygotowywać dla naszych gości podczas grillowania warto, żeby były zjedzone również przez nas. Warzywa są najbardziej wartościowym dla nas pożywieniem i trochę zniwelują negatywny wpływ związków powstałych podczas grillowania. Mówimy tu o wolnych rodnikach powstających w milionach i antyoksydantach roślinnych detoksykujących te związki.

💙 A co z alkoholem?

➡️ Zależy na jakim etapie diety redukcyjnej jesteś. Jeśli niecały miesiąc, nie pij nic alkoholowego. Jeśli dłużej i widzisz spadek masy ciała po każdym tygodniu, myślę że nie będzie przeciwwskazań do małej porcji alkoholu. Najlepiej wina wytrawnego. Lampka lub dwie.

Wiem, że są to duże ograniczenia, ale pamiętaj że czasowe. Później po osiągnieciu celu związanego z sylwetką, będziesz mógł częściej jadać i pić „niedozwolone obecnie” rzeczy.

💜 Dzień „po”

➡️ Jeśli jednak przefolgowałeś na grillowaniu i następnego dnia czujesz się niezbyt dobrze, można zrobić sobie lekki detoks.

➡️ Polegający na wypiciu dwóch lub trzech smoothies zamiast planowanych posiłków. Większa ilość antyoksydantów pomoże organizmowi pozbyć się szkodliwych produktów przemiany materii i doda energii.

➡️ Smoothie warto zrobić na bazie zielonoliściastych warzyw tj. szpinak, jarmuż, roszponka. I dodać do niego mleko roślinne, orzechy oraz ulubione owoce. Można również wrzucić nasiona chia, siemienia lnianego czy słonecznika.

Życzę udanego grillowania 🙂 🙂 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.