5 wskazówek jak przetrwać post dr Dąbrowskiej

5 wskazówek jak przetrwać post dr Dąbrowskiej

Post dr Dąbrowskiej nie jest łatwy do przeprowadzenia. Najczęściej wygląda to tak, że na początku często go przerywamy, przesuwamy rozpoczęcie albo w ogóle rezygnujemy i już nie wracamy do tematu. Dlatego przygotowałam pięć wskazówek jak przetrwać post doktor Dąbrowskiej, aby osiągnąć cel, który zamierzasz.

Jedz to co lubisz

Jak jak pisałam w innym artykule LINK warto sobie zrobić listę, tego co lubisz jeść, a co jednocześnie jest dozwolone w poście. Sprawdzisz je tutaj LINK. Dzięki temu będzie łatwiej przetrwać. Jeśli lubisz ogórki, jesz ogórki. Jeśli lubisz ciepłe dania, przygotowujesz sobie właśnie lecza, zupy czy gotowane warzywa.

Pij jak najwięcej

Woda wypełnia nam żołądek. Odczuwamy mocny głód szczególnie przez pierwsze dni postu, dlatego im więcej pijemy, tym mniej narzekamy na głód. I jednocześnie możemy skupić się na codziennych obowiązkach.

Zacznij post w dni wolne od pracy

lub w takie dni, gdzie wiesz, że masz mniej obowiązków. Jest to związane z tym, że podczas postu pojawiają się niekorzystne objawy szczególnie na początku. Odstawiamy większość produktów, które jemy na co dzień i zmniejszamy mocno kaloryczność. Dla porównania standardowo jemy około 2000 kilokalorii dziennie, a w poście jemy maksymalnie 800. Różnica jest duża dla organizmu i może być to dla niego szok. Organizm potrzebuje kilku dni żeby się “przestawić” i właśnie te kilka dni są najtrudniejsze. Mniejsza ilość obowiązków lub dzień wolny jest idealnym momentem na rozpoczęcie postu.

Więcej śpij

No śmiało, nie miej wyrzutów, że jesteś zmęczony, boli głowa czy pojawiły się nudności. Są to normalne objawy w trakcie postu. Podczas snu organizm się regeneruje, ale też śpiąc będzie Ci łatwiej znieść ssanie w żołądku.  Do tego łatwiej jest przetrwać wszelkiego rodzaju osłabienie przesypiając je. Więc, więcej śpij.

Zaplanuj swój jadłospis

Minimum na tydzień, dzięki temu nie będziesz podjadał rzeczy, których nie możesz jadać podczas postu. Jeżeli masz konkretny plan,  to wiesz co mniej więcej zjesz na obiad, na kolację czy na śniadanie i nie zastanawiasz się, nie chodzisz po kuchni i szukasz co by tu zjeść. Po prostu masz plan i się go trzymasz. To naprawdę ułatwia przetrwanie postu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.