Zrób post dr Dąbrowskiej a nie poznasz siebie

Zrób post dr Dąbrowskiej a nie poznasz siebie

Post dr Dąbrowskiej zyskuje na popularności. Obecnie dostępne są publikacje książkowe szczegółowo opisujące zasady tej diety wraz z przepisami na każdy etap.

Tutaj znajdziesz informacje co znajduje się w książkach:

Post opiera się na jednej ogólnej zasadzie: można jeść tylko warzywa i owoce.

Co oznacza, że nie możesz jeść chleba i bułek, makaronów, nabiału, tłuszczy, masła, olejów, orzechów i nasion..  Mięsa i jajek, ryb owoców morza, strączków i warzyw skrobiowych.

Można jadać warzywa liściaste, krzyżowe, dyniowate, cebulowe i korzeniowe.

Owoce każde są polecane, ale w ilościach dekoracyjnych. Najlepiej aby były to polskie owoce sezonowe. Szczególnie zaleca są jabłka i owoce jagodowe. Ale cytrusy też się dobrze sprawdzają w trakcie postu dr Dąbrowskiej.

Przykładowe menu

Śniadanie: surówka z marchewki + jabłka, smoothie: szpinak, woda, marchew, sok z cytryny

Przekąska: krem z brokuła, szklanka zakwasu z buraka

Obiad: pieczony kalafior z curry, 3 świeże ogórki

Kolacja: napar ziołowy, sałatka: kiełki, sałata, pomidor, ogórek kiszony

Oprócz warzyw i owoców nic innego nie jadasz. Nie można alkoholu, kawy; najlepiej odstawić papierosy.

Suplementacja w trakcie postu

Suplementować można tylko te preparaty, które nie zawierają w składzie substancji tłuszczowych jak na przykład lecytyny czy estrów kwasów tłuszczowych. Najbardziej polecany jest magnez, ponieważ najczęściej dochodzi do jego niedoborów w trakcie diety.

Jak działa post? Czemu jest skuteczny?

Dzięki odrzuceniu niezdrowych i mocno kalorycznych produktów układ pokarmowy odpoczywa, a organizm może skupić się na naprawie tkanek.

Wymagane jest, aby spożywać minimum 400 kilokalorii dziennie a maksymalnie 800. Post dr Dąbrowskiej nie jest dietą odchudzającą, a postem mającym na celu poprawę zdrowia. Dzięki niskiej kaloryczności włącza się tak zwane odżywianie wewnętrzne, która polega na wykorzystaniu przez organizm tkanki tłuszczowej jako źródła energii, dlatego chudnie się w trakcie tej diety.

Jakich efektów się spodziewać?

Spektakularnych, choć nie zawsze.

Przede wszystkim cofają się problemy skórne, problemy ze stawami, następuje poprawa koncentracji i pamięci, zwiększa się odporność. Czasami jeden post nie wystarczy aby całkowicie pozbyć się objawów, na które narzekasz i trzeba za parę miesięcy zaplanować kolejny.

Efektem ubocznym zastosowania diety dr Dąbrowskiej jest chudnięcie. Dość szybkie. Można kilkanaście kilogramów stracić w 1 miesiąc postu. Co oczywiście nie powinno być głównym powodem rozpoczęcia postu. Pamiętaj, że jest to dieta lecznicza, trudna i wymagająca. A nieodpowiednie wychodzenie spowoduje efekt jojo. Tutaj możesz poczytać o prawidłowym wychodzeniu LINK.

Jak długo powinien trwać post?

Maksymalnie 42 dni. Osoby zdrowe powinny zastosować jeden bądź dwa tygodnie diety. Osoby, które mają jakieś choroby przewlekłe minimum 4 tygodnie, maksymalnie 6.

Kto nie może zrobić postu?

Dzieci i młodzież ze względu na etap wzrostu i rozwoju. Kobiety w ciąży i karmiące.

Również osoby z nowotworami, z nadczynnością tarczycy i cukrzycy typu pierwszego.

Czy post jest trudny do wykonania

Najczęściej tak, ponieważ wymaga rezygnacji z wielu produktów zwyczajowo spożywanych i powoduje to trudność w ułożeniu sobie menu. Ale dzięki wskazówkom będzie prościej. Zobacz TU

 post Dr Dąbrowskiej - przeciwwskazania

post Dr Dąbrowskiej - przeciwwskazania

Leave a Reply

Your email address will not be published.