Diety roślinne

Diety roślinne

Diety roślinne

Obecnie zarówno wegetarianizm jak i weganizm stały się bardzo modne. Empatia w stosunku do zwierząt  hodowlanych i świadomość warunku ich chowu wypiera zwyczajowe podejście: “że zwierzęta są po to, aby człowieka wyżywić”. Obserwuje się spadek produkcji mięsa, mleka, futer i innych artykułów otrzymywanych ze zwierząt lub przy ich użyciu.

Diety stricte roślinne czyli wegańskie są zdrowe. Jest to udowodnione naukowo. Jedynym ważnym czynnikiem przy tym sposobie odżywiania jest różnorodność – bez niej dieta będzie uboga w składniki odżywcze i może prowadzić do niedoborów. Zdrowi weganie przygotowują kolorowe dania, wieloskładnikowe i często bardzo wyszukane. Kuchnia roślinna jest naprawdę niepowtarzalna.

Witamina B12 jest jedyną witaminą, której weganie nie są w stanie pozyskiwać z diety, dlatego zaleca się suplementację. Najlepszą postacią jest metylokobalamina – jest to aktywna forma witaminy B12 i charakteryzuje się wyższą wchłanialnością niż cyjanokobalamina. Dobowe zapotrzebowanie szacuje się na 1 mikrogram. Wchłanialność ze suplementów określana jest na poziomie 1 %, stąd należy codziennie zażywać minimum 100 mikrogramów, aby pokrywać to zapotrzebowanie.

Badania wykazują, że weganie mają dużo niższe wskaźniki ryzyka chorób przewlekłych z nowotworami na czele. Są szczuplejsi, lepiej dbają o regularną aktywność fizyczną i są bardziej “świadomymi ludźmi” z zakresu wpływu człowieka na środowisko. Używają naturalnych kosmetyków i środków czystości. Dzięki temu ograniczają kontakt z toksycznymi substancjami, co też korzystnie wpływa na zdrowie.

Prawdą jest, że można pokryć zapotrzebowanie na białko na diecie roślinnej.

Prawdą jest, że można pokryć zapotrzebowanie na każdy składnik mineralny: żelazo, wapń, magnez czy cynk.

Weganie muszą dbać o odpowiednią ilość kąpieli słonecznych, aby organizm wyprodukował wystarczające ilości witaminy D, ponieważ ze źródeł roślinnnych nie da się pozyskać formy aktywnej.

Zajmuję się opracowywaniem planów żywieniowych i doradztwem dla osób będących na dietach roślinnych. Również dietę roślinną stosuję w dietoterapii w różnych stanach chorobowych, aby przywrócić organizm do homeostazy, a u klienta poprawić wyniki badań i samopoczucie.

Potrzebujesz dopasować jadłospis do swoich potrzeb?

Na co dzień czujesz przemęczenie? Znudziły Ci się wszelkie posiłki? Nie lubisz gotować i nie mas na to czasu? Jeśli tak, to zapraszam do uczestnictwa w kursie: Twój zdrowy jadłospis.

 

Otrzymasz DUŻĄ dawkę wiedzy jak dopasować do siebie menu, aby lepiej się czuć, oszczędzić czas na gotowaniu oraz oczywiście jak wszystko ze sobą łączyć, aby było zdrowo i kolorowo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.