Wychodź z postu dr Dąbrowskiej z rozsądkiem

Wychodź z postu dr Dąbrowskiej z rozsądkiem

Wychodzenie z postu dr Dąbrowskiej to etap przejściowy między dietą a powrotem do normalnego trybu odżywiania. Jest to kluczowy etap, dlatego podejdź do niego rozsądnie i dobrze go zaplanuj.

Wychodzenie starą czy nową metodą?

Są dwie możliwości wychodzenia: tak zwana “stara metoda”, która polega na stopniowym włączaniu produktów oraz zwiększeniu kaloryczności codziennie o około 100 kilokalorii dochodząc do swojego zapotrzebowania dobowego. Zaczynasz od diety wegańskiej, wegetariańskiej, a później typowo mieszanej.  Ja zalecam, aby włączyć najpierw zdrowe tłuszcze takie jak oliwa z oliwek, awokado, orzechy, pestki, nasiona około 1-2 łyżek dziennie, a następnie 1-2 łyżek do posiłku. Kolejnym krokiem jest włączenie kasz bezglutenowych na przykład kaszę gryczaną lub jaglaną. Następnie dodajesz strączki, jaja oraz nabiał. Najlepiej w postaci 1 – 2 porcji dziennie (na przykład gotowana fasolka szparagowa w ilości 150 g do obiadu i dwa jajka na śniadanie lub dodatek do sałatek. Można też włączyć ser feta lub mozzarellę do sałatek. Dopiero później po tygodniu lub dwóch włącz pieczywo, a następnie mięso jeśli chcesz jej jadać.

Kluczem tej metody jest działanie stopniowe, dzięki temu zapobiegniesz efektowi jojo.

Nie martw się, wychodzenie nie trwa długo i pomyśl że za parę dni zjesz coś za czym bardzo tęskniłeś najbardziej, może to być kawa albo ciasto domowej roboty

Jak długo powinno trwać wychodzenie z postu dr Dąbrowskiej?

Przyjmuje się, że gdy post trwał jeden miesiąc to wychodzenie również powinno trwać 1 miesiąc.

Czy wychodzenie nową metodą jest lepsze?

Nowa metoda wychodzenia polega na zastosowaniu ketozy odżywczej czyli diety niskowęglowodanowej zawierającej maksymalnie 50 g węglowodanów dziennie. Szczególnie polecana jest u osób, które potrzebują jeszcze obniżyć masę ciała po poście.

Ketozę stosuje się do momentu osiągnięcia pożądanej masy ciała.

U osób, które nie chcą schudnąć, wystarczy jeden lub dwa tygodnie takiej diety i przechodzą do kolejnego etapu, w którym właśnie zwiększa się i podaż węglowodanów i kaloryczność, tak aby dotrzeć do zapotrzebowania dobowego. Tutaj również stopniowo zwiększa się kaloryczność i włącza produkty, z tym że nabiał i mięso w końcowych etapach.

W przypadku nowej metody najpierw stosujemy dietę wegetariańską, w której można włączyć nabiał owczy lub kozi. Nabiał krowi nie jest polecany na pierwszych etapach diety, dopiero jest włączany pod koniec.

Czas trwania wychodzenia nową metodą

W nowej metodzie dzięki temu, że zachodzi ketoza nie odczuwa się głodu. Człowiek jest długo syty, ponieważ je już produkty o wyższej kaloryczności. Można jadać tłuszcze, jajka, ewentualnie podroby z dobrego źródła. Niestety unika się owoców bogatych w węglowodany. Można zjeść 1-2 owoce dziennie, aby tę ketozę utrzymać.

Podsumowanie

Wychodzenie z postu nie jest trudne o ile zna się zasady. Można to zrobić na własną rękę, ale jeśli obawiasz się efektu jojo i tego, że zrobisz coś nie tak, zapraszam do współpracy. Opiekuję się pacjentami na poście oraz po nim. Można zaplanować tak wychodzenie, aby było jak najłatwiej.

Potrzebujesz wsparcia w trakcie postu dr Dąbrowskiej?

Leave a Reply

Your email address will not be published.